tirsdag 17. juli 2012

Første blogginnlegg: Tilbake fra Svalbard

Jeg fikk - midt på natta - inspirasjon til å lage en ny blogg! Sånn er det når man er døgnvill og vant til midnattssola. Kom nettopp hjem fra Svalbard, etter å ha fullført IPY Field School på Svalbard. Dette var en fantastisk opplevelse, både fordi det var deilig å komme tilbake til mitt kjære Svalbard, fordi jeg møtte kom i klasse med 23 fantastiske nye venner og fordi jeg lærte mye nytt og spennende om polarvitenskap. Dette fikk meg til å tenke - Hvorfor ikke lage en blogg om noe av det jeg liker aller best her i verden; Turer, friluftsliv, naturvitenskap og polare områder? Her er altså resultatet! Jeg skal forsøke å skrive både på norsk og engelsk, slik at alle mine vakre venner kan forstå innholdet.
I was - in the middle of the night - inspired to create a new blog. I've recently retured home after having compleded IPY Field School at Svalbard. This was an amazing experience, not only because it gave me an opportunity to return to Svalbard, but also because I met 23 new lovely students (and friends!) and learned a lot of new things about Polar science. This made me think - Why not create a blog about some of the things I enjoy the most; hiking, being outdoors, natural science and polar regions? Here's the result! I will try write in both Norwegian and English, so that all my lovely friends will (hopefully) be able to understand.


Sikkerhetskurs ved UNIS Del I: Svømming med berningsdrakt / Safety Course at UNIS Part I: Swimming with rescue suits

Sikkerhetskurs ved UNIS Del II: Trening med rifle / Safety Course at UNIS Part II: Rifletraining

På vei opp til Nordenskiöldtoppen / On the way to Nordenskiöldtoppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar